Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
yleensa autotehtaan insinöörit on ratkaissu niinsanotuissa arctic malleissa varustaa auton 2kpl akkuja. luulen että se on ainut ratkaisu virta ongelmiin.
|
Ja sitten ne pilaa tuloksen LIIALLISELLA insinöörityöllä.
Transhitissä on 2 akkua kuskin penkin alla.
Tuli ongelmia ja vaihdoin alle 3 vuotiaaseen autoon uudet akut.
C-Teck laturi varmisti sen aikaa, ettei radio tilttaa.....
No tilttasi kumminkin (koodihakuhässäkkää en edes jaksa kertoa)
Missä vika ?
No toinen akkupa EI LATAUDUKAAN ulkopuolisella laturilla, kun auto ei käy.
Ja tietysti radio oli siinä.
Akkujen vieressä on rele- ja sulakehässäkkä joka kytkee ja irrottaa akun.
Päälipuolisen tutkimuksen jälkeen selvisi, että esim Eberi ottaa virtaa vuoroin toisesta ja vuoroin molemmista
ja piru ties mitä.
Maahantuojalla ei edes ollut enään neuvontaa ja huolto ei tiennyt asiasta mitään.
Olennaista on se, että kun talvella nurkka-ajossa ja Eberiä/Webastoa käytettäessä pitäsi akkuja ladata välillä, niin siitä ei paljon hyötyä ole, kun toinen akku ei lataannu !
Liekö juuri tästä syystä toinen "vanhoista" akuista oli paska ja toinen täydessä iskussa, kun kuormitin ne.
Autossa on kyllä hienosti ulkoisen laturin liitäntäpiste konetilassa.....
Varmaan tuossa on ollut joku hieno ajatus estää molempien akkujen tyhjeneminen, mutta totetus on taas jäänyt englantilaiseksi...
Vieras J