Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925
Tunget sinne Nivaan pari kappaletta vaikka optimoita rinnan niin pakkasella riittää virtaa semmoisiin oooooiiikein piiiiitkiiiin startteihin jos tarvetta on. Jos vielä malttaa vaihtaa tulpat pyörijän virranjakajankannen ja viilaa kärjet niin tulipuoli on taatusti iskussa.
|
Nivassani on kyllä 2kpl 80ah akkua joista pitäisi irrota starttivirtaa 1400A. uudet tulpat, tulpanjohdot, suurtehopuola ja muut sytytysosat. Puolan latausajat on noin 8ms startatessa joten kipinä on riittävä. Moottorinohjauksesta huolehtii Megasquirt 2 v3 joten seokset, sytytysennakot ja puolan latausajat säädety (säädetään) niin että varmasti käynnistyy kelillä kuin kelillä. Niin ja moottorina on Fiatin 2litrainen "pystyTC" ja nelipisteruisku moottoripyörän läppärungoilla. Tarkotus ois vielä päivittää sytys hukkakipinäksi tai COP-sytkäksi, mutta tuskin mainittavaa vaikutusta jakajasytkään verrattuna.
Tää kondensaattorijuttu oli vaan tämmöstä "ciht-chattia". Tuskin koskaan olisi tarvetta toteuttaa omaan autoon, ellei sitten jostain saa edullisesti tarkoituksen mukaista superkonkkaa..
-sähköautot tulevat kyllä. Tekniikka on jo olemassa. Pitää saada vain kuluttajat innostumaan, niin markkinatalous hoitaa loput.
http://www.sahkoautot.fi/forum/c-224...nen-keskustelu
joku noista kelpais ->
http://www.sahkoautot.fi/miksi:tehokas
edit: Valmettikin tekee sähköautoja Uudessa-kaupungissa, mutta niitä ei tule Suomen markkinoille johtuen Diesel-verosta :/