Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 20.02.2010, 13:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajeron takalukko kytkeytyy itseasiassa ilmalla, kuten ARB tai vastaava. Mutta tosiaan, nopeusrajoitus siinä on. Muistaakseni 14km/h kun menee yli, lukko aukeaa itsestään. Keskilukolle siinä ei silti ole rajoitusta.

Jatkuva nelivetohan on tosi fiksu, jos haluaa ajaa nelivedolla maantielläkin enempi. Kiinteä on kuitenkin normiajossa jäykkä, puskee, ja joka käännöksessä jonkun pyörän on pakko luistaa jotta auto voi kääntyä ylipäätään. Kiinteä nelikko voi myös liukkailla olla luisussa aika yllättävä ja paljon vaikeammin korjattava mitä keskitasauspyörästöllinen.

Jatkuva nelivetohan ei tarkoita sitä, etteikö hidasta ja nopeaa puolta voi silti olla. KDJ120:essä on toki keski lukko, ja hidas ja nopea puoli, mutta silti vielä keskilukko aukikkin voi ajaa. Kuten Sutsu totesikin, esim. Pajerosta löytyy vielä takaveto vaihtoehto näiden lisäksi.

Uudemmista vehkeistä tosiaan Defe ja L200 tarjoaa keskitasuria. L200:essakaan sitä ei aivan halvimmassa karvalakkimallissa ole, mutta muissa malleissa on. L200:essa on siis takaveto - jatkuva neliveto - neliveto keskilukko kiinni ja vielä hidas puoli keskilukko kiinni.

3200€, no en tiedä onko se niin kovin edullinen. Ei välttämättä kovin kalliskaan, silti. Periaatteessahan se on vain keskitasauspyörästö mitä sinne lisätään. Eli se ja siihen vaadittavat työt maksaa tuon.
Vastaa lainaten