Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe
Tässä on kyse siitä, että TJ Jeeppiin pitäisi laittaa alkuperäisiä heikommat kaaret. Putkikokovaatimukset ovat ohuemmat säännöissä. Tämä ei ole AKK alaista toimintaa.
Byrokraatille: Tämä on sitä vakavasti ottoa. En halua heikentää.
Se tässä risoo kun kaaret ovat kelvanneet monta vuotta kisoissa.
|
Eipä ole AKK:n alaista toimintaa mutta sääntökirjasta saattaa löytyä noihin sinuakin vaivaaviin kiinnityskysymyksiin ihan käypäset vastaukset. Ja mitä taas tulee putkien vahvuusvaatimuksiin niin nehän ovat minimivaatimuksia materiaalin, halkaisijan ja seinämävahvuuksien osalta. Säännöt
EIVÄT KIELLÄ rakentamasta kaaria vaikka ontosta "ratakiskosta"

jos kantavuus riittää eli jos TJ:n kaaret ovat mitoiltaan ja rakenteeltaan minimivaatimukset täyttäviä niin sullahan ei ole mitään ongelmaa

Kannattaa siltikin lukea ne suunnistuskaarien sääntökohdat ajatuksella niin on helpompi sitten tehdä niihin Jeeppin kaariin tarpeelliset lisäykset.
On myönnettävä että otat hommat vakavasti pidän autonrakenteluasi kaikinpuolin harvinaisen perusteellisena, mutta tuohon turvallisuuteen ja uskoon alkuperäiskaarien paremmuuteen en oikein jaksa uskoa. Jos kilpakaaret rakentaa oikein niin ne taatusti ovat turvallisemmat ja kestävämmät kuin TJ:n orkkiskaaret. Ja se että joku asia on vuosia kelvannut ei tarkoita sitä, että homma jatkuisi loputomiin sellaisena. Tälle vuodelle on tiettävästi sääntöjä rukattu yhtenäisempään suuntaan ja toivottavasti myös kilpailijoiden turvallisuuskin ainakin hitusen paranee.
Inhorealisti