Eipä taida olla airbagistä, tai juuri mistään muustakaan passiivisesta turvajärjestelmästä, olla apua esim. 200 km/h tieltäsuistumisessa tai törmäyksessä johonkin kiinteään esineeseen. Kovan vauhdin riskit tuskin noiden mainittujen puutteiden takia merkittävästi pienenevät...
(ABS-jarrut olisi kieltämättä kiva olla jos meinaa märällä kelillä kokeilla huippuja, mutta vesisateessa nyt muutenkin on vähintään arveluttavaa ájaa Vetellä kovaa kun leveillä nakeilla lähtee vesiliirtoonkin niin helposti.)
Lähinnä alustan takia nykyisellään on epämukava ajaa talla lasissa. Huono tuntuma tiehen ja keula rupeaa olemaan hieman kevyt kun vauhtia on tarpeeksi (tämä siis C3:lla). Kun saan alustarempan tehtyä sekä renkaat ja vanteet uusittua tarkoitus on lähteä autobaanalle ajelemaan ja siellä 100 mph on kyllä rekkojen ja ladojen kulkunopeus, ei Corvetten
Kokemusta baanasta ja kovista nopeuksista on sen verran että pariin otteeseen on tullut ajettua yhteen putkeen Saksan läpi pohjois-eteläsuunnassa, huiput 250 km/h ja keskinopeus luokkaa 180-190 km/h yli 1000 km matkalta (eli talla tosiaan pohjassa). Saas ensi kesänä nähdä onnistuuko sama vauhti C3:lta, mutta syytä olisi...
Täysin eri asia tietenkin on sitten mitään tämmöistä harrastaa Suomen "moottoriteillä", joita ei ole tarkoitettu kovaan ajoon rakenteen tai lainsäädännönkään kannalta...
T: Arto
http://finnshark.com - the Finnish Corvette Registry
Edited by - FlyingFinn on 08/10/2003 13:11:32