Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.
- Luku 1. Maavara ja rengastus
Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni.
- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä.
- Luku 3. Voimalinja
Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole
kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa)
- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään.
- Luku 5. Kuorman kuljetuskyky
Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin.
Luku 6. Loppupäätelmä
Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!!