Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Ja vielä että minun puolestani palattakoon takaisin siihen vanhaan systeemiin,että aseen ostolupaa hakiessa käydään nimismiehen juttusilla,joka ennen muinoin antoi yleensä ensiksi luvan johonkin yksi piippuiseen haulikkoon tms.Ja sillä ehdolla että on joku paikka missä ampua,eli olet metsästysseuran jäsen.
Käsiaseiden ikäraja voisi olla vaikka 25 vuotta edellytyksellä että sille on käytöä, koska siihen mennessä armeijat on useimmiten käyty ja lähes jokainen on jo rakentanut jonkinlaisen elämän uran,ja tavat tunnetaan jo jossain määrin.
Sekä suurimmat kaunat entisiä opettajia,ja koulukavereita kohtaan on laantuneet.
Ja jos harrastaa lajia niin valmentaja tms.joka uskoo kykyihin voisi ruveta vastuuhenkilöksi,eli ennen 25 v. ikää olisivat aseet esim.valmentajan nimissä,ja käytettävissä vaikka rinnakkaisluvalla.
|
Samoilla linjoilla!!!
Itsekin kävin 16 vuotiaana "nimismiehen" juttusilla isän kanssa, ennenkuin sain luvan ostaa ensimmäisen haulikkoni.
En oikein ymmärrä, kuinka älyttömän heppoisilla perusteluilla nämä muutamat "sankarit" saivat luvat pistooleihinsa???
Itse olen kokenut, että ainakin Itä-Suomen alueella on aina ollut tiukempi linja käsiaselupien saamiseen...
Näin sitä suomessa metsästäjiä ja ammunnan harrastajia rankaistaan...