Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4
Ei kyllä mitään tietoa  Mutta ei se kyllä mikään tuore kone ole on se sen verta vanhan näkönen, ja olonen  En minä mistään mitään tiedä, mutta autodata ei tunne, kun 2.3v6 konetta. Ja senkin vika malli näyttäis olevan 1977.
So not foorti siinä lukee kyljessä 6 sylinteriä siinä on, ja mitä luultavammin se on 2,3 litrainen
Ei pitäs ikinä ostaa tälläsiä kesken jääneitä rojekteja, kun ei ole koskaan varma mistään 
|
Siis jos kone on 2.3v6 niin kyseessä on saksalaisvalmisteinen Essex moottori ja auto on ollut Granada
Tuossa lisää faktaa
Mk-1
1970-luvun alussa Britannian ja Saksan Ford-tehtaat toivat markkinoille uuden yhteisen mallin. Ford Granada oli Euroopan Fordin "lippulaiva" ja aluksi saatavana ainoastaan V6-moottorilla. Britit käyttivät 2,5- ja 3,0-litraisia Essex-moottoreita ja saksalaiset 2,3- ja 2,6-litraisia Cologne-moottoreita. Granadan rinnakkaismallissa Consulissa oli 1,7 V4 (jota on käytetty myös Saabeissa) ja 2,0 ohc -moottori, sekä valinnaisena V6-moottorit. Granadaa sai sekä 4v-manuaalina että 3v-automaattina. Perä oli aina 8" (8-tuumainen). Kori oli itsekantava ja useimmiten 4-ovinen, tai 5-ovinen farmari, mutta myös 2-ovisia tehtiin. 2-oviset coupet ovat kuitenkin harvinaisia. Näistä kaikista harvinaisin on ns. "Coca-cola - Coupe" jota valmistettiin vain -71-74. Sen jälkeen tuli ns. "suorakylki coupe". Coupe-malleista luovuttiin vuoden 1977 lopussa kokonaan, kun Mk1 Granadan valmistus loppui.
[muokkaa]Perana Granada
Perana Granada oli harvinainen Afrikassa valmistettu 5,0-litrainen V8 (302cid) -erikoisversio, jota ei ollut tarkoitettu Euroopan markkinoille.
[muokkaa]Mk-2
1977 tuli kulmikkaammin muotoiltu "kakkoskoppa", jossa myös sisustus oli uusi. Alusta ja tekniikka sen sijaan olivat samaa hyväksi havaittua peruskonstruktiota. Jousitukseen, iskuvaimentimiin ja kallistuksenvakaajiin tuli parannuksia. Takavakaaja tuli Ghia-X malliin. Myös Lukkoperää sai lisävarusteena. Moottoreina olivat 1,7-litrainen V4, 2,0-litrainen ohc, 2,3-litrainen V6 ja 2,8-litrainen V6, jotka olivat käytössä osoittautuneet luotettavimmiksi. Viimeisiin malleihin sai myös 5-vaihteista "type-9" -vaihteistoa. Granadan valmistus loppui 1985, jolloin se korvattiin pienemmällä Scorpiolla. Scorpiossa oli aluksi samat moottorit kuin Granadoissa.
Inhorealisti