jos tuos on jakolaatikossa 5 asentoo, niin ei oo napalukkoja.... ja samalla ehdolla seuraavat ohjeet pitänee paikkansa
olisko semmonen juttu että joku alipaineletku nelivedon ohjauksesta irronnu, löi oikean vetarin kiinni ja rupes kardaani pyörimään etuakselin voimalla?
kokeile ajaa neliveto päällä (nopee ilman keskitasurin lukkoa), pitääkö silloin mitään "ihmeempiä" ääniä. Tai no, niinhän tuos laitoit et toimii...
toinen on et tunkkaa jomman kumman etusen ilman takaveto päällä, auto käynnissä ja pyörittää ilmassa olevaa. Jos kartaani pyörii, niin vetarin katkaisu on epäkunnossa. Syttyykö etuvedon valot heti kun kytkee nelivedon päälle, vai jääkö ne vilkkumaan jokskin aikaa ennen ku jää palamaan , ja toistepäin takavedolle kytkettäessä?
Täs SS mallissa nelivedon ohjaus toimii siten että siirtäjä kun pääsee haluttuun asentoonsa (se siirtyy jousen välityksellä, ei suoraa käyttäjän ohjaamana nelivedon kepillä), etukartaani lähtee "kiihyttämään" samaan nopeuteen ku takakardaani jonka jälkeen oikea etuakseli kytketään alipaineella yhteen.
Jos tuo jytinä on "kohtuullista", niin se voi tulla etukartaanin ristikosta. En suosittelis kovin pitkää ajoa, iteltä meni kardaanin silmä kun ajelin sillä pitempään vaikka keula jyris. Mut viikon työmatkat on nyt suhteelinen käsite.... mut jos tuo kardaani pyörii tuolla testillä, niin kannattais melkein ajella neliveto päällä.... ainakin minun mielestä
Viimeksi muokannut mki : 14.02.2010 21:17
|