Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu
Itse tuli mietittyä kiinamönkijöitä joskus kun työkonetta etsin. Jäi kiinavehkeet ostamatta lukemieni kokemusten perusteella. Voihan noissa olla paljon erojakin, mutta luulen, että ne ongelmat löytyvät sieltä luotettavuuden ja koneiden kestävyyden suunnalta. Itse ostin käytettynä -03 vuosimallin Honda Foremanin (450) ja hyvin on toiminut vaikka on reilusti ajettu. Maksoi kohtuullisen vähän ja vain yksi suurempi ongelma ollut. Viimetalvena jätti umpihankeen, kun vaihteen vaihtajan anturi petti. Kuulemma sellainen kilkotin, joka on noista vehkeistä usein pettänyt. Voimansiirto on kestänyt vetää todella suuriakin kuormia ja niistä ehkä suurin on ollut takajarruista lukkiutunut 1200 lada  Kyllä se Hondalla liikkui vaikka takarenkaat eivät pyörineet. Isompaa tukkikuormaakin kärsii kyllä vetää.
Noilta kiinavehkeiltä en heti ehkä odottaisi samaa. En sitten tietenkään tiedä, että mihin tarkoitukseen kone on menossa...
Nii ja taisi tuossa taas livetä ohi aiheen, mutta menköön...
|
Joo hondaa on kyllä pakko kehua.. ainakin vanhempien osalta ( uusista en tiedä) meillä on vuonna 96 uutena farmille laitettu honda trx 300 kilometreistä en tiedä mutta tunteja on miehekkäät 2600..

tähän päivään asti honda on vain painanut ja joka vuosi kun on alettu harkitseen uuden laittoa niin on vaan päätetty vielä vuosi kattoa.. ( jos se vielä kestäis..) ja sehän kestää ja kestää.. en voi kyllä sanoa että tällä mitään nättiä ajoa ois ajettu minä ja pikkuveljeni oltiin vielä pieniä poikia kun alettiin rällään. ja sitä on uitettu meressä ajettu 40 kmh puuhun kaadettu kymmeniä kertoja, hyppäytelty, upotettu suohon, poltettu kumia seinää vasten.. ( poistettu etukardaanikin vain kumin polton vuoksi ) ja eihän sitä hajalle oo saatu. jotain pientä on kuiteski mennyt. pari kertaa startin solenoidi, perän laakereita, ja vain yksi ainoa mäntä muistaakseni 1700 tunnin kohdalla. ja aivan varmana voin vannoa että mikään muu mönkiä ei olisi melkein kokonaan huoltamatta tuota rääkkiä kestänyt..