Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.02.2010, 12:51
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Öljynsuodatin oli vaikea saada irti. Kädet ei mahdu siten, että sais voimaa. Suodattimen irroitusta varten oleva työkalu ei mahtunut. Ylhäältä ei päässyt lyömään. Sain mokoman irti alakautta meisselillä lyömällä. Läpi asti en meisseliä saanut sieltäkään, mutta sen verran liikku, että sai käsin loput.
Biltemasta hain suodatinavaimen, joka käy 3/8 ja 1/2 tuuman vääntiöllä olevaan räikkään. Kolmikyntinen ja vääntiö tulee suodattimen päähän, eli nappaa nokasta kii. Siihen puolen metrin jatko ja suodattimen vaihtaa nopeammin kuin sanoo kissan. Toisella kädellä vähän pitää, että kirasee kii ja sitten räikällä auki. Oon vaihtanut öljyt 15000 km:n välein ja suodattimen 7500 km:n välein. Maksaa tarvikkeessa 7 euroa suodatin, niin mitäpä tuosta säätämään.

Aiempiin autoihin olen laittanut suodattimen aina vain käsin kiinni ja ovat pysyneet. Tässäpä lähti kiertyyn auki ja suihkutti öljyä jonkin verran lokasuojan päälle. Nyt olen pistänyt avaimella kii, ettei enää putoa.

Kyllä kolmilitrasella enemmän varmasti janottaa kuin nuha koneella. Laita se boksi, niin puottaa kulutusta ja tulee lisää voimaa. Koneissahan ei ilmeisesti ole muuta eroa, muin pidempi isku kolmilitrasessa, joka tarkoittaa suurempaa mäntänopeutta samoissa mittarinopeuksissa. Vaihteistojen välityksetkin ovat liki samat. Siitä se kulutusero kai johtuu.

Nyt tilasin Incubus Crawler 9x20 vanteet ja niihin renkaat Hankook RH06 275/45-20. Katotaan miten kulkee kun lumet lähtee.
Vastaa lainaten