Jos renkaassa on suhteessa epätasapainoon sopivasti kuulia niin tasapainottuu sekin.
Kuka tietaa mika on sopivasti, persmerkillako?
kaikilla, silloin kun toimii.
Enta, jos ei toimi ja milloin ei toimi?
Rengas nimenomaan muokkautuu, jos pyörivään renkaaseen lyödään niin silloin voisin kuvitella osan kuulista sillä kohtaa hypähtävän.
Ei tarvitse kuvitella, se tapahtuu
Siinä vaiheessä kun epätasapaino alkaa vaikuttamaan renkaaseen, jossain 20-40 kmh näin arviolta.
Ne ei jakaudu tasaisesti vaan kertyvät sinne missä niitä tarvitaan. Toimintaa vois selittää siten että rengas pyöriessään "heittää" itseään suurimmän epätasapainon suuntaa, ja renkaan sisällä oleva irtonainen tavara tietty jää "jälkeen" ja siirtyy vastakkaiselle puolelle.
Kokeile laittaa pallo tukittuun putkeen ja heiluta edestakaisin.
Miten kertyvat, kasaan renkaan sisalla ja justiinsa.
Ei taida tasapainotuskoneessa riittää kierrokset, ja ei näillä varmaan nollatulokseen päästä
20-40km/h alkaa vaikuttamaan, mita nopeutta vastaa tasapainoituskoneen pyoritys?
Itsellä on jotain muovihiluja 31"pamperseissa(beadlockeilla) jotka tasapainotuskoneessa heitti 400-500g. Vähemmän nämä woblaa kuin vastaavan kokoset mutiaiset jotka mulla on. laitoin suosituksen mukaisen määrän ja kun käytän joskus auki niin laitan vähän enemmän.
Ja kannattaa kiinnittää huomiota myös kuulien tiheyteen, jos ne on suuria ja kevyitä niin eivät välttämättä pysty pakkautumaan tarpeeksi pienelle alalle.
Itse olen haaveillut vaihtavani muovihilut haulikon tms. teräshauleihin. Pysyy vanteetkin ruostettomine sisältä