Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luigi81
Eikös sen jarrupaineventtiilin saa korvata tarvikeosalla,kunhan sitä ei vaan pysty ajon aikana säätämään?
|
Vanhoissa vehkeissä (en nyt määrittele mitään tarkkaa vuosimallirajaa) alb-venttiilejä on voitu korvata tehdastekoisilla jarrupaineensäätöventtiileillä, kunhan se on asennettu siten, ettei ajon aikana voi säätää. Jarruputkiston liitosten määrä ei saa kasvaa, mutta liitosten paikka saa vaihtua (eli jos vetää uudet putket, niin voi laittaa konehuoneeseen).
Tekee ja säätää asiallisesti ja voipa koittaa pyytää katsastajaa poistamaan alb-merkinnän otteelta. Poistaminen on rajatapaus, mutta sitä ei missään kielletä.
Itsellä HJ:n konehuoneessa säädettävä venttiili merkkiä AllStar (asennettu telineeseen, joka kiinni jarrutehostimen pulteissa), ostopaikkana "Kilpailijan Paikka" eli Racers Place Keravalla. Pilteemasta saa siihen kierreadapterit, jolloin passaa japanialaisten kanssa.
Väitän, että säädettävä venttiili on parempi kuin alb-venttiili, jos se tanko saa joka metsäreissulla osumaa ja säätelee aina eri tavalla. Itsellä ainakin säätö ei koskaan ollut kohdallaan, kun se tanko oli aina solmussa.
Toisaalta alb-venttiili on usein myös jumissa, jolloin siitä ei ole mitään hyötyäkään...