Viestiketju: 1KZ-T hiluksiin
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 04.02.2010, 10:30
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

niin, minkäs ikäinen hiluxi sulla nyt on?

vanhemmat 2l ja 2l-t padat on 9mm nestepäällä olevalla syöttöpumpulla -> näistä saa n. 130hv:tä kohtuudella ulos sopivalla turbolla ja coolerilla höystettynä.
uudemmat 2l2 ja 2l2-t pannut on sitten 10mm nestepäällä ja niistä sitten saakin jo tehoa ihan mukavasti , 160hv.tä pitäisi tulla helposti ihan syöttöä lisäämällä ja tietenkin taas cooleri ja sopiva turbo kaverina, eli ei ainakaan toyota ct20 jälkipoltin pakokaasujarru.
eikös Vilkutinkin päässyt aika nätisti +160hv kerhoon.
ja tuo uudempi pata kestää järkevällä käytöllä varmasti pitkään tuollaisella 160 hepan säädöllä (itse ajelin reilut 80000km noin ja ei ongelmia) .

kannatta harkita vielä sitä turbotusta ja coolerin laittoa, mukavaa värkkäämistä ja ei kauhean kallista jos ei kaikkea osta uutena ja osaa itse vähän sepittää. turboja ja coolereita saa kohtuu hinnalla.
kytkin onkin sittten se sulake joka alkaa luistamaan näissä, vakio kytkin kestää maltillisen väännön kasvun, ainakin hyvä sellainen pitää kohtalaisesti. mulla tuo 160 hepan teho tuli ulos noin kilon ahtopaineella ja ehkä tehoa ois saanu enemmänkin vakio nestepäällä, mutta syöttö piti säätää kytkimen ehdoilla. jos syöttö oli hieman isommalla ja ahtoja vähän enemmän, pomppas kierrokset 2500 kiihdyttäessä aika nopsasti tappiin kun kytkin alkoi luistamaan...
tähänkin on monta ratkaisua, juukasta saa nykyään jotakin pitävämpää kytkinpakettia ja mm. act tekee hilun bensa koneelle kisakytkimiä ja niissä ainakin on tautisen jäykkä asetelma ja levyvaihtoehtoina pitävämpi massalevy tai sintteriä 4 tai 6 lapaisena. sopii kun avartaa hieman kytkinkoppaa sisäpuolelta (muutama vahvikeharja pitää madaltaa) ja sorvaa vauhtipyötää matalammaksi ja tekee siihen uudet reiät bensapadan asetelmalle.

sitten jos tästä haluaa vielä vakiomoottorista voimaa enemmän, on syöttöpumppu käytettävä dieselpajalla (lue mynädiesel tai hp diesel) joka värkkää siihen paremman säätimen ja 12mm nestepään. sitten jos kaikki on kunnossa menee tuon 200 hv:n paremmalle puolelle reippaasti ja sen huomaa sitten menohaluissakin...

ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...
Vastaa lainaten