hehhheehheee niin ja mä sanoin et kierrejousitsydeemistä ne ei koskaan(lue ei ikinä)hajoa..
en mä ole kenenkään kanssa tukkanuottasilla,oikeasti mä nauran täällä ruudun takana katketakseni yrityksille puolustaa lehtijousia...se on omalla tavallaan liikuttavaa..kaikessa jokapäivän elämässa käytetään kierrejousta...mieti ny jos esim mustekynässä olis latijouset???tai kaasarin kaasun palautusjousena,lasten hyppykiikussa,ihan missä tahansa,,kengurukepissä se vois vielä menetellä ku olis jalat jousten nokilla...kierrejousi joustaa ilman kitkaa joka suuntaan enemmän paremmin kauniimmin jnejnejne ku latijousi,se miksi niitä vielä on kuuluu ansio helpolle(Halvalle)rakenteelle ja yksinkertaista toteuttaa...jaa kyllä toi halpuus laittaa panemaan niitä vielä joihinkin ajokkeihin...Lehtijousen painuminen tuottaa kitkaa,mikä hidastaa sen toimintaa...kirjoittaisin aiheesta helposti monisarjaisen teoksen jos jaksaisin(pitäis olla sihteeri joka kirjoittais puhtaaksi),mut en jaksa...
painuessaan alas joka lehti toisensa alla jatkuu ja ylösnoustessaan lyhenee latit hankaavat toisiinsa joustaessaan,jo yksin tämä tekijä tekee kierrejousesta ylivertaisen latijouseen nähden,sit ku joku saa tungettua vierintälaakerit joka latin väliin,alan tuumailemaan uudelleen asiaa.ei ne nailon palat sitten kadota kitkaa olemattomiin,mitä on uusissa jousissa.
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!
|