Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 24.01.2010, 10:06
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Isuzusta ei ole itellä mitään kokemuksia, mutta ei kai se hullumpi ole. TM:n testissa oli kuitenkin toinen, jos noilla testeillä sit on jollekkin jotain merkitystä.

Mutta tuosta lavakaukalosta... Itelle tuli syksyllä uusi Ford Rangeri, jonka myös suojautin heti ennenkuin olin sillä ajanut yhtään. Lavakaukalon otin irti ennen suojaukseen vientiä ja porasin lavan pohjaan reijät, johon myöhemmin kiinnitin kuormansidontalenkkejä, kun tuossa ei ainakaan ollut tarpeeksi matalalla yhtään. Suojaamossa vetivät kotelosuoja-aineen myös sinne lavan sisäpinnoille. Sitten kun auto tuli suojauksesta, pistin tuohon lavan reunaan, johon se lavakaukalon reuna loppuu, 3M:n kiveniskuteippiä kaksi teippiä päällekkäin, ettei se lavakaukalo kuluttaisi kovin nopeasti maalia pois. Lisäksi lavakaukalon kaikki kohdat jotka koskevat lavaan tai muihin peltiosiin levitin pensselillä vesivaseliinia. Takalokarin kaariin on myös rakennettu lisäsuojat 5mm roiskeläppä kumista. Alunperin tuossa on kyllä sisälokarit, mutta silti kaikki paska yms. pääsee leviämään sinne lavan alle. Jatkoin tuolla kumilla tavallaan tuota sisälokaria alaspäin, jolloin pyörä on tavallaan kotelossa ja kura ei leviä joka paikkaan. Tuota kiveniskuteippiä laitoin myös kynnyksiin, ovenkahvan syvennykseen ja takalokarinkaaren levikkeisiin.Myös kunnon roiskeläpät oli asennuslistalla. Automaalarina toimivalta kaverilta sain silloin nämä vinkit, kun se tuntee ja tietää hyvin mikä paikka ekana ruostuu ja mihin kivet hakkaa yms. Tosin roiskeläpät yms. on maastoajossa lähinnä haittana, mutta itellä tuo auto on lähinnä pelkästään maantieajossa.

Eikös isuzussa ole levikkeen ja korin välissä sellaista kumista suojanauhaa? Jos on muovi suoraan peltiä vasten, niin se ei ole kovin pitkäikäinen, kun se jo kukkii.

Viimeksi muokannut gikseri : 24.01.2010 12:16
Vastaa lainaten