Viestiketju: Varastettu
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.01.2010, 10:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 300024v Näytä viesti
Onneksi tavaroisssa oli iso Maglite johon olin surrannut oman nimen.
Kehoitan siis kaikkia jollain lailla yksilöimään edes osan tavaroistaan jos vaikka joskus epäselvää
omistussuhteiden kanssa.
Kannattaa myös ottaa niistä arvokkaammista työkaluista valokuvia vähän eri kulmista, niin auttaa ainakin silloin, kun poliislla on iso kasa jostakin varastettua tavaraa ja pitäisi tunnistaa sieltä yksittäisiä. Poliisikaan ei voi tietää ja tuntea pelkän merkin ja mallin perusteella kaikkia työkaluja, miltä ne luonnossa näyttää. Kuvasta on aina apua.

Se nimen kaivertaminen johonkin tiettyyn kohtaan on jo hyvä merkki. Vaikka olisi hiottu pois, niin kun tietää valokuvasta poliisille näyttä tai muuten kertoa, missä kohdassa kaiverrus oli, niin olisipa erikoinen yhteensattuma, että jonkun toisen koneesa olisi ollut joku kyrsä juuri siinä kohdassa ja että se olisi pitänyt hioa pois. Koko hylsysatsin maalaaminen tietyn väriseksi auttaa tunnistamaan niin varkauden kuin vaikka kimppatallilla lainaan unohtuneiden osien takaisin keräilyssä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 300024v Näytä viesti
Kaiken kaikkiaan olin todella yllättynyt Poliisin aktiivisuudesta ja asiallisesta toiminnasta kaiken kaikkiaan.
Ehkä niilläkin on hampaankolossa jotain kaveria kohtaan ja uskon tosiaan että taustalla paljon muutakin
kun yksi varastettu auto.
Kyllä poliisi toimii ja selvittää näitä. Minulta varastettiin muutama vuosi sitten vene trailereineen pihasta ja poliisi toi sen takaisin vielä saman päivän aikana - kävi tuuri. Tein ilmoituksen heti kun huomasin veneen kadonneen ja annoin veneestä ja trailerista otettuja kuvia paikalla käyneille konstaapeleille mukaan. Pistivät ilmoituksen koneelle. Veneen keulassa oli vielä himmeät jäänteet vanhasta rekisterinnumerosta ja ne näkyi yhdessä kuvassa. Olin poistanut käytöstä poistunutta maalattua rekisterinumeroa tinnerillä, mutta ihan kokonaan se ei lähtenyt, mikä osoittautuikin sitten lopulta hyväksi asiaksi myöhemmin.

Huumepuolen poliisit olivat sitten käyneet ihan muussa asiassa yhdessä vakipaikassa ratsaamassa paikan isäntää, josko löytyisi aineita ja olihan niitä löytynyt. Katsoivat koneelta samalla kaikki paikalta löytyneet ajoneuvot, mönkkärit, kärryt yms. yms, onko mitään haussa. Siellähän se minun vene oli ja isännän "kaverit" oli olleet sitä parhaillaan purkamassa. Äijät maijaan ja ryöstön selvitys samalla käyntiin. Poliisit kasasivat venettä sen verran, että saivat tuotua takaisin tähän kylille. Irroitettu perämoottori meni vielä vähäksi aikaa rikostutkintaan sormenjälkien ottamista varten.