Näytä yksittäinen viesti
  #40  
Vanha 20.01.2010, 12:19
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tiedä sitten mitään mistään, mutta töissä vauriokorjaamossa kuitenki......

Muistaakseni lantikan kattopelti on alumiinia (onko?)(EDIT: siis onkin peltiä), joten se välillä aiheuttaa aikapaljon vaikeutta oikomiseen. Alumiini monesti kun tuppaa kovettumaan vasarrettaessa jonka jälkeen tulee repeämiä. Ja sit kuten jo aiemmissa kuvissa näkyikin, niin monesti tuolla kohtaa on sisäpuolella jäykisteitä ja kotelorakenteita, jotka taas lisää oikaisemisen vaikeusastetta.

A-pilari vaikuttaisi olevan kuvien pohjalta myös kaarevasti taipunut taaksepäin tai ainakin a-pilarin pintapelti, jos ei ihan koko pilari. Tämän pinnan oikomiseen tarvii "nyppyriä" tai sen että hitsaa lapun kiinni pintaan ja vetää siitä tai hyvällä tuurilla saattaa saada tinatangolla vetämällä (ehkä ei, koska a-pilarin pintapelit aika pieni=jäykkä). Sit ehkä hölmöin homma, eli leikkaa pintapellin iriti ja oikaisee ja sitten hitsaa takaisin....siinä ei ole kyllä mielestäni mitään järkeä tässä tapauksessa.

Ja mitä kaikkea on pyydetty korjaamaan ja maalaamaan?? Kattotelinkkin näyttäis olevan ihan "fjongalla".

Mutta mitä hintaan tulee, niin suurin osa yrityksistähän tietääkseni toimii sillä periaatteella, että pitäisi työstä jotain voittoakin saada, jotta yritystoimintaa pystyisi jatkossakin hoitamaan. Että eiköhän se hinta määräydy hieman sen mukaan Ja kun joku yritys sen tekee on heillä vastuu tehdystä työstä.

Miks ne kilvet oli tosta vieny? Oliko mitään järjellistä selitystä? Taka-akseli vinossa....hoh hoijaa, ei ole poliisi ikinä tainnu nähdä maastoautoa ja sen jousituksen liikevaroja

Viimeksi muokannut Jare : 20.01.2010 12:31
Vastaa lainaten