G:n jakolaatikossahan voima menee aina etuvedon kautta, paitsi takavedolle kytkettäessä etuveto vapautetaan, eli epäilen vahvasti vaihteensiirtäjän vaurioituneen/vääntyneen, tai sitten siellä siirtäjissä on niin paljon väljää ettei sen vuoksi vapauta etuvetoa pois.
Ota varovasti jakolaatikon kansi auki, se missä vaihdekeppi on kiinni, ne kuusi pulttia, varo ettei pari kuulaa pääse putoamaan kantta irrottaessa. Sen jälkeen kun hieman ihmettelet laatikon toimintaa, voit ajaa autolla ilman sitä kantta, hieman voi öljyä roiskia, jos nopeus kasvaa liian suureksi. Jollain esim. isolla ruuvarilla voit siirrellä siitä aukosta niitä vipuja, joita keppi siirtelee, saat ainakin sen takavedon päälle.
Ja kun tarpeeksi hämmästelee sitä jakolootaa ilman keppiä, niin kas kummaa, sieltä löytyy asento jossa on pelkkä etuveto päällä, tosin tämä vain hitaalla puolella.
Itselle joskus aikoinaan rakensin kahden kepin jakolootan ja leikin sillä etuvedolla tiukoissa käännöksissä käsijarrulla vielä auttaen.
|