Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 15.01.2010, 19:11
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös tuo kompuran oma mahdollinen öljy riipu vähän kompurasta? Siis siten että kaikissa ei välttämättä ole? Olin jenkkilän poikien projekteista lukevinani, että ainakin Sandenin kompurat kaipaisi voiteluöljyä sumutettuna tuloilman sekaan. Tiedä sitten ovatko väärässä vai ei, mutta näin kuitenkin monet ovat todenneet. Eihän se siellä mitään ainakaan haittaa, se on selvä.

http://www.kaha.fi/file_root/Ajoneuv...QtyBHS_FIN.pdf

Tuossa on taulukko josta näkee öljymäärät ilmastointi laitteen kompuralle , siellä on muutama kompura jolle ei ole annettu öljymäärää vaan se saa järjestelmästä se mitä tarvii. Tämmöinen kompura ei mielestäni kovin hyvin sovellu kyseiseen hommaa ,koska sillon sitä pitäisi öljytä jatkuvasti.

OIKEASSA olet että sinne kannattaa sumuttaa öljyä tulo aukosta , koska tämähän ei ole SULJETTU järjestelmä eli kaikki epäpuhtaudet sun muut pääsevät melkosuoraan kompuraan ja pitkään käyttämättömänä akselitiiviste saattaa kuivua . Kun tätä käytetään paineilman tekoon.

En tiedä minkälainen öljyhävikki ilmastoinnin kompurassa on jos se on avonainen järjestelmä, ei pitäisi olla ,mutta eihän pitäisi olla paljon muutakaan.

Ja kaikkiin muihinkin paineilmalla toimiviin vehkeisiin pitäisi säännöllisesti se tippa öljyä laittaa ,esim jos käytät joka päivä laita tippa öljyä joka päivä . Tällöin ei tarvi sitä öljytintä käyttää.

Ilmastointi laitteen kompuran öljymääräthän ei mitään hirveitä ole jos keskimäärin n.200ml
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten