Viestiketju: Hilux hyytyi...
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.01.2010, 00:31
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

Joka talvi..

Itsellä enemmän ja vähemmän samoja ongelmia,omistan sellasen kolmepyttysen 750cc diesel traktorin ja se on kranttu polttoaineesta,ymmäerrettävästi kun on pienet röörit.Tänä talvena taas perinteinen savotta kun nafta oli semmosta ihraa.Lämmittelin ja diesel 100 ja pentsiiniä ja 2t öljyä ja ei perkele,aina vaan hyytyy.No lopuks sain koneen talliin ja liemet pois ja uutta talvilaatua tilalle.Sen jälkeen toimi ku junan vessa,tätä episodia paasasin eräälle löpö-insinöörille ja haukuin kaikki nesteen pomoista lähtien,epäilin bio löpön osuutta asiaan jne...insinööri epäili löpön joukossa olevan vettä.Kuulemma löpöön sekoittuu tietty määrä vettä joka sitten jäätyy pieniksikiteiksi tukkien suodattimet.Eli vaikka aine olisi talvi laatua ja vaikka siihen sekoittaisi mitä jäänestoa tai mitävaan,se ei sulata jo muodostuneita jää kiteitä.Eli polttoaine kun kyllin kauan happanee jossain tankissa joka kerää ilmasta kosteutta jäähtyessään/lämmetessään se vesi osittain sekoittuu löpöön.Tähän seokseen taas ei sekoitu mikään.Tässä mun tarinassa opetus oli se että jos aine kerran vesittyy ja jäätyy sitä ei saa pois muuta kun sulattamalla ja huuhtelemalla koko järjestelmä,itse aineeessa ei ollu mitään vikaa.Tää mun konekin toimii moitteettomasti vaikka kuinka kovassa pakkasessa kunhan sielä tankkiin ei ole luikerrellut MITÄÄN muuta kun ehtaa TUORETTA dieseliä.
Vastaa lainaten