Eikö se nyt ole aika helppo tutkia itsekin siitä autosta? Oletetaan, että se FWL-nappi (vaimikäsenytoli) vapauttaa etuvedon, kuten uudemmissa mazdoissa.
Aja neliveto päällä sen parkkiin, mutta et paina sitä FWL-nappia. Tunkkaa toinen etupyörä ilmaan. Ei pitäisi etupyörän käsivoimin pyöriä, jos etuveto on kytketty. Jos pyörii, niin kai se nappi sitten toimii etuvedon kytkevänä.
Kokeile sama niin, että ajat ensin nelivedolla jonkin matkaa, vaihdat takavedolle ja painat pysähtymisen jälkeen sitä FWL-nappia. Tunkkaa taas toinen etupyörä ylös ja kokeile kiertää sitä käsin. Pyörä varmaan pyörii käsin kääntäen. Jos kardaani ei pyöri mukana, irroitti se napin painallus etuvedon. Jos kardaani pyörii, on etuveto kytketty.
Lukkoja se nappi tuskin kytkee/irroittaa, vaan etuvedon, eli ohjaa toisen (pidemmän) vetoakselin kytkentää etuperään.
__________________
Jukka
|