Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.01.2010, 19:58
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kj_temmes Näytä viesti
NO miten tollasseen pääsee..??
Esim kouvolan seudulla?
Vapepa ssa voit olla vain jonkun järjestön kautta,eli esim teidän maastoauto porukka ilmottautuu niin sitten teitä hälytetään kun on tarvis.Esim meillä on niin että kokoonkutsuja soittaa minulle ja mä sitten omaa porukkaa eteenpäin,nyt meillä mukana mm joku 5mönkkäriheeboa-mimmiä.maistoautoilijoita kai kymmenkunta.Aina etsintä on viranomais johtoista,eli viranomainen hälyttää Vapepa yhteyshenkilön ja taas muut tahot,mm punaisen ristin,etsintäkoirat jne.Joskus ollut upeeta kun kopteri lämpökameroineem ja koko muu kalusto täysillä mukana ja sit kuitenkin maajoukot tai koirat on eksyneen löytäneet ja kun on ollut kaukana puskassa niin mummo maasturiin,ympärille majavan taljoja ja ihmislämpöä ja kiiruusti ambulanssille.Oikeasti siinä tuntee olevansa oikeasti hyödyksi ja vieläpä vieraalle.Tosihyvältä myös tuntuu kun omaiset tippa silmässä kiittelee ja kehuu tätä että lähdetään oli keli mikä oli ja yritetään löytää.Kulut meille on aina maksettu,jos vaan ollaan pyydetty,ei ole otettu joka litraa mutta kun esim 12h pitkin vierumäen kankaita ja heinola-vierumäki väliä ajelee niin sitten on käyty tankkaamassa vapepa,n piikkiin.Jos on ollut tollai ns pitkä etsintä niin kahvitus ja muu ruokahuolto on toiminut maastoonkin.Noista meidän karttatietokoneista on ollut oikeasti iloa ja hyötyä näissäkin hommissa.
Jos kysyt paikallisesta punaisesta rististä tai polliisilta niin kyl tietävät,mä tiedän viimeistään torstaina kuka on Kouvolan alueen ns ykköshäly.
Vastaa lainaten