No esim. farmisäiliössä kesälaatu vajoaa hetken päästä pohjalle
ja säiliöstä kun tankataan koneen tankkiin, niin ensimmäisenähän se pumppu imee pohjalta sen kesälaadun.
Saman tekee auton tankissakin oleva kesälaatu...
Liikkeelle lähtiessä kannattaa hetki ajaa sik-sakkia, jotta aineet tasoittuu keskenään.
Muuten on hetken päästä suodatin tukossa.
Jos aamulla ensimmäiseksi laskee tankin pohjapropusta arvioidun määrän kesälaatua pois,
niin sen pitäisi auttaa. Ei siis tarvii koko tankkia tyhjentää.
Aika monessa autossa on sähkölämmittimellä varustettu suodatinjalka.
Jos ei ole, niin sellaisen löytää esim. traktoritarvikkeita myyvistä liikkeistä.
Yksi keino on vaihtaa siirtopumpun ja suodattimen välinen letku pidemmäksi,
jotta sen voi kieputtaa lämppärin letkun ympärille ja päälle vielä putkieristettä
tai ainakin ilmastointiteippiä.
Jos auto alkaa ajon aikana kakomaan, niin kannattaa pikaisesti pysähtyä ja antaa sen konehuoneen
oman lämmön rauhassa sulatella suodatinta. Onpa niitä joutunut kosanitoholla ja
nestekaasujuottimella sulattelemaan tien päällä.
Yksi ongelma on se, että kun tuotetaan noita koneita ulkomailta,
niin niitä ei sitten saada pois lavetin päältä muuta kuin pikku kikkailujen kanssa.