Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.09.2003, 17:08
OverlapIntegral OverlapIntegral ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Tervehdys Kaikille olen uusi täällä!

Mielipiteet näyttävät todella jakautuvan kahtia, mikä värittää osittainkin tärkeää keskustelua. Nimittäin, minäkin omistan C4-Vetten, ja olen etsinyt korisarjaa autooni sitä vielä löytämättä. Olen vähän miettynyt sitä, onko korisarja kohtalokas Vetten jälleenmyynnille. Tätä on pakko miettiä. Vette on todella urheiluauto, mutta sen ulkonäön muuttaminen agressiivisemmaksi on ihan ymmärrettävää. Jos katsotte amerikkalaisia ja saksalaisia hintoja, kyllä Greenwoodin korisarjoilla varustetut Vettet ovat kalliimpia kuin orginaalit, puhumattakaan Greenwood/Guldstrand/Geiger-korisista. Kyllä König-mersutkin on paljon kalliimpia kuin orginaalit. Korotetut konepellit ja neliöspoilerit edessä eivät tietystikään paranna myytävyyttä vaan yrjöreaktiota. Ymmärtääkseni C-4R:n korisarjalla on myös aerodynaamista arvoa - lievässä sateessa se muodostaa kaksi nähtävää suihkua takadiffuusoriesta, siis vakauttaa, ja se sulkee Vetten perän. Vaikka Enzo Ferrari korosti moottorin merkitystä, aerodynamiikka on tärkeätä ja ehkä Corvetten tärkeimpiä ominaisuuksia. Sivut ovat Corvetessa myös pieni ongelma, koska ilmaa menee suurissa nopeuksissa sieltä alle. Edessä tärkeintä on saada ilmaa moottoriin, mikä on ymmärtääkseni toteuttu aika hyvin vakiossakin. Kyllä valinta vakio ja Greenwoodin-korisarjalla varustetun auton välillä olisi vaikea. Valinta perustuisi kyllä lähinnä kuntoon. Olen nähnyt liikenteessä saksassa Greenwoodin korisarjoilla (motorsport) varustetun Vetten - oli se jollakin tavalla näyttävämpi kuin orkkis. Kyl meilläkin on Vettejä levikkeillä - eikös ookkin?

Aihe on mielenkiintoinen, mutta totuutta ei varmastikaan löydy.

Vastaa lainaten