Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 08.01.2010, 18:26
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Itse porasin lämppäriin puhdistusreiät (vaikkei ollut juuri yhtään roskia), vaihdoin termarin orkkikseen (ehkä hieman auttoi), tarkistin lämmityslaitteen läppien asennot (ei ole kovin laadukkaat rensselit) ja tein lisää poistoilmalle reikiä. Näillä eväillä meno oli jo kestettävyyden rajoissa kelvollista.
Merkittävin parannus asiaan tuli kun laitoin kiertovesipumpun kennolle menevään putkeen ennen lämmityslaitteen hanaa. Herätevirta virtalukolta, joten lähtee heti käymään kun laittaa moottorin käyntiin.

Kun pakkaset hieman helpottaa, niin aion laittaa takaoveen poistoilmalle oman puhaltimen...meinasin porata suoran reiän pihalle ovenkahvan alapuolelle ja sisäpuolelle tietsikan tuulettimen ilman "siirtämistä" varten.

On varattuna myös LJ:n takalämmitin, jos ei poistoilmapuhaltimella asia korjaannu. LJ:n lämppärillä voisi kuvitella tulevan tupaan lämpöä, jos lievemmät keinot ei auta.

Minun suzuki on ainakin vittumaisen kylmä talviauto originellinä....toivottavasti asiaan tulee talven aikana korjaus

Unohtui mainita, että on tullut pohdittua tuota puhaltimen moottoriakin jonkun verran. Kun joskus viitsin, niin mittaan moottorin juuresta paljonko hukkuu sähköä alkuperäisellä johdotuksella välille ja jos hukkuu niin laitan siihenkin uudet sähköt ja käytän vanhoja piuhoja vain herätevirtaan. Sattuu hyllyssä olemaan yksi Camryn puhaltimen moottori ja silmämääräisesti se näyttää lähestulkoon identtiseltä samurain moottoriin nähden. Uskoisin, että puhallusteho hukkuu enimmäkseen siihen, että laseille menevät putket on säälittäviä reuhkoja ja jalkatilaan ohjautuu suurin osa ilmamäärästä.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991

Viimeksi muokannut KarvaTurpa : 08.01.2010 18:33
Vastaa lainaten