Viestiketju: Veten hankinta
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 04.09.2003, 18:39
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Mä maksan suunnilleen 50% bonareilla ja ikä- sekä landealennuksilla noin 550e yhteensä täysvakuutuksista per vuosi. Sis myös tuulilasi- ja 85e/pvä keskeytysvakuutuksen.

Ylläpitokulut? 200e-10Ke/vuosi tuurista riippuen Jos ei mitään hajoo (vanhasta autostahan tässä puhutaan) niin öljynvaihto about 7000km välein, ilmansuodatin 1-2krt vuodessa, bensansuodatin 30tkm välein jne. eli ihan tavalliset kulut. Renkaat on ehkä semmonen isoin kuluerä joka tulee vastaan parin vuoden välein. Osat ovat kalliimpia kuin Toyotassa mutta halvempia kuin Porschessa - meniskö ehkä sinne Audi-Bemari -luokkaan suunnilleen? Bensaa palaa semmoset 10l/100km keskimäärin seka-ajossa joten ei mitään kummallista siinäkään.

Muista kun kattelet autoja, että Vette on ihan tavallinen auto. Ei mitään nykimistä, pauketta, kolinaa tms. epämääräistä pidä kuulua. Jos myyjä väittää toista niin jatka matkaa. Suosittelen myös moottoriltaan kovin viritettyjen yksilöiden väliin jättämisen. Tohon hintaan ei saa hyvin tehtyä ja viritetty on saanut kenkää todennäköisesti enemmän kuin vakio. Jos viritetty auto on halpa niin tod. näk. myyjä haluaa siitä eroon jonkun probleeman takia (potentiaalisesti kalliin semmosen).

Mikään vanha auto 20Ke hintaluokassa ei ole kovin hyvä sijoitus. Syksyisin vaikee myydä ja renkaanpotkijoita loputtomasti. jos on kiire myydä niin takkiin tulee ihan varmana. Jos on aikaa niin voi käydä paremmin. Jos paljon rakentaa tai joutuu korjaamaan niin omiaan ei saa takaisin kuin aniharvoissa tapauksissa. Nimimerkillä been there done that - ja useamman kerran

Muista, että jokaisen vuosimallin Vette on jollain tavalla erilainen. Tarkista siis siitä tuulilasin reunasta VIN numero ja sen mukaan oikea valmistusvuosi. Olen nähnyt mitä ihmeempiä vuosimallisekoiluja kun Suomessa ei kiinnitetä huomiota asiaan kunnolla. Mm. Veholla oli joskus myynnissä vm. 83 C3:nen (välivuosi, ei valmistettu) ja kerran meinasin lähteä katsomaan '90:stä joka osoittautui tenttaamalla '88:ksi joka oli rekisteröity Suomeen '90 (eri sisusta, puskurit jne.).

Sitten avain -vinkki: koita löytää semmonen jossa toimii kaikki. Jos kaikki toimii niin on tod. näk paremmin pidetty kuin semmonen jota ei vanha omistaja ole viitsinyt korjata (rahat loppu tai ei kiinnosta).

Toni

Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95
Vastaa lainaten