Se orkkisreikä on 1.5DIN ja semmosia soittimia saa ihan Suomestakin - tosin voi joutua tilaamaan, harva pitää hyllyssä. Eikun stereokauppaan ihmettelemään. Jenkeistä ei kannata radioita tilailla, niistä monet ei toimi Suomessa kunnolla kun jenkeissä radiot pysähtyy, olikos se nyt, vain parittomiin lukemiin tai jotenkin niin, että puolet kotimaan asemista jää löytymättä. Jos saa etukäteen varmistettua, että pelaa Euroopassa niin sitten ei oo ongelmaa.
Mulla on Pioneerin kalliimman pään soitin joka on vain 1DIN joten tilasin sovitus-satsin jenkeistä. Oli moinen todella vaikee löytää uudempaan sisustaa tarkoitettuna. Mistään Vette-osaliikkeestä ei löydy mutta viikon surfailulla löysin jonkun 1 miehen pajan jolta moisia löyty.
Helpoin siis ostaa 1.5DIN soitin niin menee paikalleen pienimmällä vaivalla.
Ainiin, sulla on Bose. Eli kaiuttimet roskiin ja uutta tilalle. Bosen skobeissa on vahvarit itsessään eivätkä ole suoraan yhteensopivia tavallisten soittimien kanssa. Saa niihin jotain sovitinta ($50+kulut) mutta en pistäis koska skobet jo 13 vuotta vanhat eli kuluneet ja nykystandardilla muutenkin kuraa
Selvitä muuten ennen projektia missä alkuperäinen radio sijaitsee. Joissain se on kuskin penkin takana mutta esim. mun '91:ssä se on kojetaulun sisällä pelkääjän edessä (siellä on antennipiuha ja antennin sähköpiuha). Eli purkuhommia tiedossa aika lailla.
Ne johtosarjat joita esim. Ecklersillä myydään kytketään nimenomaan siihen radioyksikköön, ei sovi niihin mankan takana oleviin liittimiin. Siinä on toisessa päässä liitin ja toisessa vain piuhat eli kolvailemaan tai virittämään jotain eurooppalaisia liittimiä...Ihan hanurista mielestäni. Meinaan jättää moisen väliin ja vetää kaiutinpiuhat kokonaan uusiksi ja ottaa virran konehuoneesta vahvareille. Niistä Vetten alkup. piuhoista vain sähköt itse soittimelle ja antennipiuhat.
Ja vielä lisäys: jos haluat, että paneelit pysyy ehjinä niin tee tai ainakin pura itse. Vetten paneelit ovat yli 10 vuotiaina todella hauraita ja ruuvien reiät jne. halkeaa melkein itsestään jolloin paneelia ei enää saa kiristettyä = natinaa ja irtonaisia osia. Asentamot eivät osaa varautua moiseen ja paneelit särkyy.
Toivottavasti et masentunut
Toni
Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95
Edited by - ToniH on 04/09/2003 11:05:09