Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 04.09.2003, 07:58
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Muotoilisin kysymystäni vähän uudestaan: "isot pojat" sanovat ettei tuo m-20/21 kestä viritettyä 454:sta (vaan tarvii olla m-22) Joo-o.. kun kerran tehtaalta on tullut yli 400hp koneita tuolla laatikolla, niin miksi m-22 ??

Vai alkaako yli 400hp olla jo laatikon kestävyyden rajolla.. L-88 tais ainakin v.67 tulla aina m-22 laatikolla, mutta siinä oli kai n. 560hp? (virallisesta hp määrästä huolimatta) ja ne muutamat valmistetut kai meni race käyttöön ja niissä oli paljon muutakin eksoottista kuin laatikko -- vertailukohta tuokin.

Mutta mutta.. uskoisin että täällä on 454/m-20/21 kombinaation kestävyydestä mielipiteitä/tietoa?.
Itse en näkisi niinkään tuota hp määrää uhkana vaan väännön, (ainakin veneessä näemmä saa perävetolaitteen hajalle kun kone vääntää paljon ja potkurin nousua on liikaa)

Tuo heittoni että laatikko (välitykset) tuli perävälityksen mukaan, oli vain yleistä jutustelua pohjaksi varsinaiselle asialle, aattelin että ehkäpä perävälitykselläkin on jokin vaikutus laatikon kestävyyteen (vääntö) jos muutetaan alkup. yhdistelmää, ja muistelin että tehtaalla on ollut jokin suositus perä/laatikko yhdistelmästä. Onko näin?
Jotenkin seuraavasti: Muncie 4-speeds were produced in two different ratios wide ratio (M-20) and close-ratio (M-21). An extra heavy duty close-ratio version (M-22) was also offered on many of the big-block high-performance models. The choice of transmission was dictated by the engine size and rear-axle ratio. Axle ratios of 3.73 and lower (numerically higher) came with close-ratio transmissions, while axle ratios of 3.55 and higher (numerically lower) used wide-ratio transmissions. In addition, many GM high-performance engines came with M-22 “Rock-Crusher” in the 1970-73 years, however an early version of the M-22 was available as early as 1965 in Corvettes.


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten