Kumit on moottorinkannakkeissa molemmin puolin ja vaihdelaatikon alla kannatinpalkissa. Kaikki noi kolme on enemmän tai vähemmän kuluvaa tavaraa ja voi aiheuttaa kovaakin kolinaa. Jakoaski voi ottaa koriin kiinni jos on liikaa väljää, nimim. kokemusta on. Samoin voi moottorinkannakkeiden kumien huono kunto aiheuttaa todella ikäviä kolinoita, joka saattaa kuulostaa tulevan perseen alta. Ei ton kone-laatikko-jakis-paketin nyt ihan kauheasti pitäisi heilua, jos tuntuu ihan liialta niin kumeja vaihtoon.
Mihin suuntaan meinaat väljyyttä? Mitään klappia siinä ei saisi juurikaan olla sen enempää liu'ussa kuin pinionissa tai jakolaatikon päässäkään. Jonkin verran saa pyörähtää kun kädellä kiertää kardaania, onhan perävälityksissä ja jakoaskissa yms. aina sen verran välyksiä että ei se ihan "yhtä puuta" voi olla.
|