Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 03.01.2010, 16:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Keskilukon puute tai sen oleminen riippuu ihan nelivetotyypistä, sillä ei ole mitään tekemistä varustetason kanssa. Jos autossa on keskitasauspyörästö (jatkuva neliveto) on siinä oltava lukitusmahdollisuus, muuten vetää vain pahimmassa tapauksessa yhdellä pyörällä. Kytkettävässä nelivedossa ei tarvita keskilukkoa, koska nelivedon ollessa kytkettynä, veto eteen ja taakse on kiinteä (yhtä rautaa).

Akselilukkoja saa kaikkiin vehkeisiin kyllä jälkiasennettuna jos ilman ei tule toimeen. ( tietenkin jos maksaa kolmanneksen auton hinnasta, niin... Elämä on)

Patrolin tapauksessa katsoisin GR-mallin, koska on jo kierrejouset.

Discoverin kohdalla kannattais katsella ennemmin rangen vastaavan ikäisiä, koska ne näyttäisi olevan hieman halvempia ja ovat aina saman ikäisinä paremmin varustettu (isompi/uudempi moottori, dieseleiden kohdalla tosin ei välttämättä eroa.)
Tarkoitin lähinnä siksi, että aloittaja hakee autoa myös käyttöautoksi. Silloin keskitasuri on hyvä varuste, koska nelivedolla on hyvä cruisailla myös pääteillä. Pajerossa on Visko keskellä silloin kuin lukko auki. Discoveryssä ei taida olla mitään. Kiinteä neliveto ei maantienopeuksissa ole mikään erityisen hyvä ajettava. Voi aika herkästi lähteä alta ja paikat särkyy jos välissä on pitävämpää tai joutuu vetämään jotain.

Myöskään vanha Hiluxi ei tietenkään käyttiksenä ole läheskään yhtä mukava mitä Land Roverit ja Mitsut.

Jos hakee autoa nimenomaan maastokulkineeksi, niin kyllähän silloin tuo vanha Hiluxi on loistava laite.

Lukkoa sa rahalla, vaikka mitä saa rahalla. Mutta jos tuohon hintaan saa oikean lukonkin edes toiselle akselille, niin sen voi heti laskea vajaa 1500€ kustannuksista pois. Aina se on halvempi jos niitä jo valmiina.

Ja kylläpä tekee tässäkin korotetulla XJ:llä tiukkaa! Pajero menee samasta perälukkonsa ansiosta eka yrittämällä. Ei vakiomaastureiden etenemiskyvyssä vallan valtavaa eroa ole. Enempi se riippuu ajajan taidoista!
http://www.youtube.com/watch?v=S-RuKMpS89U

Eli jos käyttöautoa haet niin onko ajettavuudella, mukavuudella tms. mitään merkitystä? Jos ei niin osta Patrol.
Vastaa lainaten