Keskilukon puute tai sen oleminen riippuu ihan nelivetotyypistä, sillä ei ole mitään tekemistä varustetason kanssa. Jos autossa on keskitasauspyörästö (jatkuva neliveto) on siinä oltava lukitusmahdollisuus, muuten vetää vain pahimmassa tapauksessa yhdellä pyörällä. Kytkettävässä nelivedossa ei tarvita keskilukkoa, koska nelivedon ollessa kytkettynä, veto eteen ja taakse on kiinteä (yhtä rautaa).
Akselilukkoja saa kaikkiin vehkeisiin kyllä jälkiasennettuna jos ilman ei tule toimeen. ( tietenkin jos maksaa kolmanneksen auton hinnasta, niin... Elämä on)
Patrolin tapauksessa katsoisin GR-mallin, koska on jo kierrejouset.
Discoverin kohdalla kannattais katsella ennemmin rangen vastaavan ikäisiä, koska ne näyttäisi olevan hieman halvempia ja ovat aina saman ikäisinä paremmin varustettu (isompi/uudempi moottori, dieseleiden kohdalla tosin ei välttämättä eroa.)
__________________
-Jyrki-
Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
|