Viestiketju: Veten hankinta
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 01.09.2003, 12:24
jtammel jtammel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.03.02
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 157
Perusasetus

En nyt sanoisi ihan noinkaan että 20k euroa kustantaa vain paskan veten. Ajetuilla kilometreilläkään ei nyt niin ole merkitystä jos huollot on tehty huolella ja perusteellisesti.
Tuohon 20k euroon mahtuu vuosimallit 84-88, ehkä 89. Älä kuitenkaan kaikkia rahoja upota autoon vaan jätä rahaa myös huoltoon ja osiin. Jos et ole varma mitä huoltoja autoon on tehty niin kannattaa ihan varmuuden vuoksi tehdä heti perus tune-up eli: tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, moottori ja vaihteistoöljyt + suodattimet, bensansuodatin, jarrunesteet, ilmansuodatin, happisensori.
Kun käyt autoja katsomassa niin kirjaa paperille ylös viat ja katso listaa syynäyksen jälkeen. Jos lista on pitkä niin kannattaa ehkä siirtyä eteenpäin ja ohittaa auto. Tietenkin jos listalla ei ole mitään merkittäviä vikoja niin pikkuviathan kyllä korjailee ihan ilokseen esim kulahtanut sisusta tai jotain muuta. Paras apu on jos saat mukaasi kaverin joka on omistanut jo C4 corveten ja osaa katsoa autosta mitä pitääkin. Ajossa kiinnitä huomiota että autossa ei ole nykymistä eikä räkimistä. Pitää vetää hyvin ja terhakasti. Kiinnitä huomiota lähteekö kertalaakista käyntiin ja että ei pukkaa mustaa savua putkista. Tsekkaa konehuone että on kaikki osat paikalla eikä mitään vuotoja (esim pakosarjasta). Kannattaa myös käydä läpi optiolista, joka löytyy keskikonsolin alta. Siitä tiedät mitä optioita autoon on laitettu. Testaa kaikki sähkövermeet läpi. Liikuttele penkkiä joka suuntaan ja räplää lasinnostimia jne jne.. Katso kans että mittarinston valot toimii ja muutenkin autossa ei ole pimeitä lamppuja. Niin ja pistä merkille jarrujen kunto. Normaalisti pitäis jarruttaa tosi napakasti. Ajossa myös kiinnitä huomiota alustaan. Pitäis olla kova mutta jäykkä. Muista ajaa sekä taajamassa että moottorietiellä. Jos kanti kestää niin ota vauhtia 120km/h ja polkaise kaasu pohjaan. Vedätä vaikka 180km/h asti ja katso miten kulkee. Jos ei rupea nykimään ja vedättää tasaisesti niin hyvä homma No joo, joku muu voi jatkaa mutta tällä nyt pääset alkuun
Vuosimalleista sen verran että -85 mallissa tuli L98 moottori, joka pysyy -91 vetteen asti. -86 mallista alkaen tuli ABS järjestelmä corvetteen ja lisäjarruvalo sijoittui ylös kattopalkkiin. -87 vetteen tuli 5hp lisäys parempien venttiilin nostattimien ansiosta. -88 vetessä mattopinta ulottui kynnyslistoihin asti ja autoon tuli (muistaakseni) paremmat jarrut.-89 mallista alkaen oli saatavana 6-vaihteista manuaalia. Eli suosittelen -85 mallista ylöspäin olevia vettejä vaikka ei minulla mitään -84 mallia vastaan ole. -84 veten ja -85 veten välillä on kuitenkin 30hp ja L98 on loppupeleissä parempi kone (osia saatavana tosi helposti ja halvalla).
--------------
1988 Corvette

Edited by - jtammel on 01/09/2003 13:31:30

Edited by - jtammel on 01/09/2003 13:37:53
Vastaa lainaten