Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa
Just tällä viikolla pohdittiin samaa asiaa Juha T:n kanssa
Kyseessä siis 1,6 8valve vitara, jossa 1-piste kaasutinrunko ruisku. Samaa kylmänä kierrosten seilaamista on ollut minulla myös 1.3 swifteissä, toinen 1pisteruisku ja toinen 16v 4pisteruisku gti.
Oma vitarani nykii ja jopa hieman joskus yskii putkessa just tuossa 1500-2500 alueella. Leimalla arvot olivat kuitenkin ok ja en ole vielä asiaa enempää tutkinut. Ulkomaisia foorumeja tutkiessa kyseinen vika on ilmeisesti moottorin lämpötilaanturissa ja/tai kaasuläpän asentoanturissa. Juha T:llä asia ilmeisesti korjaantui kaasuläpän anturin vaihdolla. Pitäisi itsekin kokeilla vaihtaa tuosta varaosa-autosta osa kerrallaan mikä auttaa, mutta toistaiseksi saa olla tuollainen kun vielä on päässyt päivittäin töihin
Tuo kierrosten heijaaminen on joidenkin lähteiden mukaan riippuvainen ryyppyyn. Jossain jenkki-foorumilla oli joskus ohje mistä ruuvista ryyppyä pystyisi säätämään mutta en kirveelläkään löydä enää ko. juttua, mutta jatkan etsimistä ja linkitän tänne, jos löytyy.
|
mukava kuulla että toivoa on sittenkin..
mistähän mahtais löytyä edullisesti toi moottorinlämpoanturi ja kaasuläpän asentoanturi niin vois koikeilla ainaki omaan vaihtaa että oisko vika niissä?