En kyl allekirjottas...
Maastos etenemisen vauhti/lompsa suhde on myös niinkin et nopeudella ne suurimmat tuhot..Mites sul laatikot ja turbiini/kytkin sanoo jos luistattelee?maasto ajohan ei ole nopeuslaji.Ite väittäisin näin et oikeestaan niin tiuhat perävälitykset kun vaan mahdollista,sillon säästyy muu voiman siirto.Toki on tunnottomampi murroksille/vetareille mut ajotapa sanelee jokatapauksessa miten ne kestää.Yleensä Lantikan vetarit katkee hypyn tai äkkinäisen luisto/pito suhteen muuttuessa.Yhtenä syynä voiman siirron välykset jotka ikäänkuin lyövät välyksen kolahtaessa laidasta toiseen.Uskon et hiljaahiipien syntyy vähemmän tuhoa kun vauhdilla rynkkyyttäen.Yleensä 1.vaihde ei ole ainakaan liian hidas joten tiuhennus olisi hyvä ehkä jo maantie ajoakin ajatellen.
|