Kiitos vastauksesta.
Juuri noin olen tehnyt, eli ensin kompuran nappi alas ja odottanut että se turisee loppuun (turina siis käynti ääni ja säiliö täynnä kun hiljenee). Sitten takalukon nappi alas. Ja nyt siis tarkoitat että säiliössä olisi niin paljon ilmaa, että se riittäisi takalukon pitkään putkeen ja paine ei laskisi käynnistys rajan alle.?? Kuulostaa kummalta, sillä etulukon kykentä aiheuttaa aina kompuran käynnistyksen. Eli esim. tilanne jossa jossa takalukko on kytkeytymässä/kytkeytynyt ja kompura sammuu juuri. Etulukon kytkentä käynnistää kompuran taas, vaikka säiliö oli täynnä. Etulukko siis käynnistää kompuran aina (muoviputkea on noin 1,5-2m) ja takalukko käynnistää vain satunnaisesti ekapainalluksella (putkea on noin 4 metriä). Vastaan sotii myös se että takalukon kompuran turina kun alkaa, niin se kestää napsuttelun jälkeen lyhyemmän ajan kuin etulukon kytkennän jälkeinen turina.
Tuo öljy putkessa kyllä selittäisi tämän homman. Ja vieläpä niin, että sitä tulisi vain takamurikasta. Etupää on toiminut toistaiseksi täydellisesti ja takapää veikkaillut vähän väliä. No takapää on helppo aukaista joskus uudelleen (jäykkä), keulaa ei haluttas aukoa enää koskaan (risumalli).
Ei sutittelua voimalla, mutta rauhallista pyörittelyä on pakko harrastaa kun paska alkaa oleen housussa ja lukkoja ei taaskaan tullut kytkettyä ennakkoon. Tiedän kyllä koska takalukko on kiinni. Jos laitan lukon kiinni jo hyvän sään aikana, käännän yleensä sivupeilit ala-asentoon ja seuraan jähnääkö sisäkurvan ratas. Kiinni ollessa näkee sitten että vetääkö molemmat tasatahtiin. Etulukon tuntee kyllä kääntäessä, kun ohjaustehostin tuntuu luovuttaneen.
Miten vesi jonka kompura linjastoon työntää, voiko se olla ongelma ollenkaan?