Siis toi turina tarkoittaa ilmeisesti kompuran ääntä?
Laita ensin kompura päälle ja odota, kunnes turina lakkaa jolloin säiliössä täys paine.
Sitten kytket vasta lukon, se menee varmemmin päälle täydellä paineella.
Aina kun laitat lukon kytkimen nolla-asentoon, kyseisestä piiristä pääsee paine taivaalle,
ja kytkimen remputtelu tyhjentää säiliön jolloin kompura lähtee taas päälle.
Jos säiliö on täynnä, niin takalukon kytkentä ei vielä käynnistä kompuraa, kun paine riittää.
Pienellä säiliöllä varustetussa systeemissä toisen lukon kytkeminen aiheuttaa säiliöpaineen
laskun käynnistysrajalle, josta johtuu pärinä tai turina siinä vaiheessa.
Ajon aikanakin kompura tykkää pärähdellä hetkellisesti mutta se on ihan normaalia.
Takalukko saattaapi mennä päälle tai oikeestaan sen pitäisi mennä huomaamatta, joten oletko varma
ettei se kytkeydy heti.
Pakkasongelma saattaa johtua vuotavasta lukon tiivisteestä tasauspyörästössä, jolloin putkeen imeentyy
pikkuhiljaa peräöljyä joka rupee näkymään öljyn tihkumisena solenoidiventtiililtä, ja toi pakkasesta
jäykkä öljy ei liiku ehken kovin notkeesti pienessä putkessa.
Ota putki tai nylonletkuko se oli irti perän päästä ja lukko kytkimestä päälle ja katso tuleeko ölppää.
Toi tiiviste tuntuu olevan vähän kulutustavaraa, muttei sitä heti kannata vaihtaakkaan ellei kompura
huuda kokoaikaa.
Enkä suosittele kytkentävaiheessa sudittelua toisella pyörällä, lukon kytkentähampaista lentää lastua.
Ja laita ne lukot päälle ennen jumia