Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 25.12.2009, 17:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Tervehdys!
Mitä esteitä on saada isohko maasturi linja-autoksi (1+9 hlö)? Välttyisi autoverolta tuotaessa ulkomailta, mutta onko M1 ajoneuvon muuttaminen M2-luokkaan tekninen mahdottomuus? Voiko luokkaa jälkeenpäin muuttaa takaisin ilman veroseuraamusta??

Eikös linjureilla ole katsastus 2x vuodessa ja muuta epämukavaa... sekä tietenkin E-kortti ym... mutta mikä on periaate ja este M1 auton saamiseksi M2-luokkaan?

Tällaisia vain mietin, kun ei taida oikein hautausautoakaan enää verovapaana saada, eikä oppiarvo eläinlääkintäauton ajamiseenkaan riitä.
TT
Ei onnistu. Linja-autoa varten on omat pykälät, joita Transporter/Vito/Sprinter/Ducato-kokoluokkakaan ei täytä automaattisesti, jollei suoraan linja-autoksi rakennettu isomman pajan toimesta (E-sääntö 52). Eli tarvittais AKE:lta poikkeuslupa (korin lujuus/kylkisuojat, sisäkorkeus, kynnys, käytävän koko jne.), jota ei siis todnäk saa.

Linja-autot katsastetaan kerran vuodessa, tuo 2x on joltain viime vuosikymmeneltä peräisin.

Ja kortti tosiaan loppuu yleensä kesken...

= unohda
Vastaa lainaten