Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.12.2009, 23:02
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
No joo.siinäpä se oikeestaan oli.GM kaipaa jotain ominaisuutta jota ei kaikista öljyistä löydy.Sinällään ei kyse ole synteettisen/mineraali öljyn erosta vaan yksinkertaisesti siitä et kuten aina ja nyttenkin olis pitäny kattoo et purkin kyljessä on ne specsit mitä valmistaja vaatii.Syynä voi olla vaan vaikkapa erikoinen metalli laatu.Parhaat öljyt ovat nykyään synteettisiä mut se et se on synteettistä ei tarkoita sitä et se käy joka vehkeeseen.Olishan se kumma et öljy joka käy johonkin 1.0 litraiseen minidieseliin ei kävis 6.5 litraiseen koska ei voitele,kun se sama käy esim.1.6 litraiseen 250hv kisakoneeseen.Eli hieman karrikoiden GM koneet ei vaadi parempaa öljyä kuin muutkaan vaan hieman erilaista.Ei useimmat jenkki öljytkään käy eurokoneisiin.Eikä toi viskositeetti (esim.5w/sae30)kerro öljyn ominaisuuksista paljonkaan.Joo,tai eihän petrooli käy mersuun vaikka se petro saabiin käy..heh heh GM vehkeitä sekin.
Tää on niin totta. Toi viskositeetti ei kerro oikeastaan mitään vielä. Nykyaikaisemmissa koneissa on ihan oikeasti haittaa väärästä öljylaadusta, joko venttiilin ajoitus ei toimi niinkuin pitää tai sitten paikat kuluu nopeasti. Pari tapausta ollut kun on 3v/100tkm ajetusta autosta kone loppu, pitäis takuuseen saada kuntoon. Huoltokirjassa ei ole mitään merkintöjä eikä mitään luotettavaa selvitystä että mitä öljyä on käytetty. "ite oon vaihdellu säännöllisesti", ja taas kertyi sitä kuuluisaa säästöä..
Vastaa lainaten