Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.12.2009, 09:20
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kilpailun luonne


Minä miellän kilpailut kestävyyskilpailuiksi. Tiimin ja auton kestävyyttä koetellaan. Suunnistus on tapa löytää offroad haasteita (rasteja). Vastaavasti normaaleissa suunnistuskilpailussa rastit olisivat puun latvassa, kallioseinämällä tai järven pohjassa. Löytäminen ei riitä, vaan rasti pitää saavuttaa.

Uudet säännöt ovat hyviä. Voin sulkea takaluukun kokonaan kompuravinssillä ja siirtää hieman nopeamman vinssin eteen. Mielestäni ovetkin olisi voinut kieltää. Joissakin autoissa ovet lisäävät eteenpäin auton pituutta. Rakentelu on osa harrastusta. Aina voi jotain uutta rakentaa. Siirtyy sitten isompaan luokkaan. Ei rengaskoko kaikkea ratkaise, kuten tuloslistoista näkee.

Tuloslaskentaohjelma tukee eri rasteja eri luokille. Jossain kisoissa on ollut liian vähän helposti saavutettavia rasteja. Jos vaikka originaalien listalle lisättäisiin pienipisteisiä rasteja. Lajiin voisi tutustua safari tyyliin.

Kuitenkin olen mukana pitämässä hauskaa. Hampaat irvessä emme kisaa. Enemmän safari tyylillä mekin mennään. Hienoa on saada auto 24h jälkeen ehjänä maaliin.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 20.12.2009 09:23
Vastaa lainaten