Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.12.2009, 23:42
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Vuosi sitten ruuvasin kaverin uuteen 4x4 John Deereen noita IKH:n nastoja.
Joka toiseen harkkoon tuli 2 ja joka toiseen 3 nastaa.
Muutama sata nastaa siinä meni reilun parin tunnin aikana paikalleen.

Keväällä ne ruuvattiin irti, niin yhtään nastaa ei ollut irronnut tai uponnut sisään.
N. viidestä oli kovapalakärki irronnut, että ei mielestäni paha hukkaprosentti.

Tänä syksynä niitä ruuvattiin takaisin siten, että ne harkot missä aiemmin oli 2 nastaa,
niin niihin laitettiin nyt 3 nastaa, ja päinvastoin. Eli kaikki nastat ruuvattiin uuteen paikkaan kiinni. Samaa periaatetta voi soveltaa muihinkin renkaisiin.

Kone itsessään on tavallaan "kiinteistöhuollon" töissä, eli telikärryssä kuljetetaan nosturia aisan päällä
ja sitten on päivästä riippuen muuta rojua kärryssä (puunkaatoja, puskia, soraa, mursketta,...).
Aika kevyessä työssä, mutta paljon matka-ajoa asfaltilla.

Mielestäni noi ruuvattavat nastat on ihan toimivia sellaiseen käyttöön,
että ei tarvii ketjuja olla koko ajan muljaamassa päälle/pois päältä.

Tietysti jos on sellainen offiauto, jolla ajetaan vain metsässä, eikä ketjuja tarvii poistaa ennenkuin keväällä,
niin kyllähän ketjut on ihan ylivoimaisesti paras vaihtoehto.
Ne kun antaa pitoa lumessa/kurassa, johon taas nastat ei pysty.
Vastaa lainaten