Viestiketju: HJ:n ohjaustehostin
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 18.12.2009, 22:23
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Itse olen vaihtanut tehostajan öljyt seuraavasti:

- Tunkkaa etuakseli ilmaan, jotta se on kevyt käännellä renkaita.
- Tehostimen säiliöstä paluuputki irti ja käännä se johonkin tyhjään astiaan.
- Tulppaa tuo avoimeksi jäänyt letkulähtö vaikka ilmastointiteipillä & rätillä.
- Appari pistää koneen käyntiin ja pyörittelee rattia laidasta laitaan ja itse siinä samalla kun säiliö ensin tyhjenee, niin lisäät varovasti uutta tavaraa tilalle.
- Tätä jatketaan niin kauan, kunnes paluuletkusta tulee ihan puhdasta öljyä.
- Paluuletku takaisin paikalleen ja säiliö täyteen öljyä.
- Kone taas käymään ja ratin pyörittelyä laidasta laitaan, kunnes mahdolliset ilmakuplat ovat poistuneet järjestelmästä.
- Lopuksi öljypinnan tarkistus ja auto alas pukeilta.

Konsteja on tietysti monia, mutta tällä tavalla ei ainakaan vahingossa riko pumppua, vaikka se hetken kestääkin pyöriä ilman öljyä.

Öljytilavuus on autosta riippuen litran luokkaa. Jos ostaa 2L tavaraa, niin on vähän huuhteluvaraakin.
Vastaa lainaten