taas eipäs juupas topic:i...
webaston heikkoudet:
- "pienessä" käytössä palopesä karstaantuu (kuten muissakin), mutta ei jaksa kunnolla puhdistua, ellei seoksia säädetä pariin otteeseen (eperissä EI ole säätöä)
- hehkutulppa "pimahtaa karstaantuessa
- ohjainlaitteita menee "kummallisista" syistä, ei vaan tiedetä miksi....
- merkkikohtaisissa lämmittimissä vesipumput poksahtelee, laittamalla C-kit:n pumpun vika poistuu. Softat valmistajan suojaamia, kaikkein pahimpia VW ja BMW!!!
- osat kalliimpia kuin Eberillä
Eberin heikkoudet:
- vesipumppu (liitin) katoaa todella nopeasti (laittaa webaston pumpun, niin vika poistuu --> maksaa n. ½ verrattuna Eeberin omaan!!!)
- paloilmapuhaltimet nopsasti kulahtavaa mallia
- hehkutulpat ei vaan kestä....
- Merkkikohtaisissa koneissa liiankin vikaherkkä (Volsun T4:n eberit ihan kaameita, tai Transhit:n versiot, ei juma.....)
Webaston hyvää...
- Helppo asentaa, selkeät ohjeet ja halvat tarvikkeet
- vikadiagnosointi helppoa, ei tarvii välttämättä edes testeriä, käynnistyskaavion perusteella pystyy vian paikallistamaan!
- osat helposti vaihdettavissa, voi käyttää myös "peruspalikoita" tehdaskoneissa (Z-versiot)
- seos säädettävissä polttoaineen "herkkyyden" mukaan (setaani / oktaani arvojen mukaan)
- vesipumppu lähes ikuinen, ei kuluvia osia!!!
Eberin hyvyydet:
- näppärän kokoinen, saa pieneen koloon asennettua, varsinkin S-versio
- käyttölaitteet "paremman kokoisia", mutta turkasen kalliita
- varaosat halpoja, mutta hehkun hinta pomppasi nyt "vain" 100%...
- uutena aina 100€ halvempi kuin Webasto, mutta varusteltuna PALJON kalliimpi??? Miksi????
Eli samanlaisia "kökkäreitä" nuo ovat, Webasto nyt on vaan tunnetumpi, mutta niihän jotkut juo vaan KOFF:a tai Lapin Kultaa... Toisille se nyt on AIVAN SAMA, kunhan kaljaa on ja lämmintä tulee, muttei kaljoille...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
|