Uusi termostaatti, mikä?
Jos lämpöä ei tule edes ajossa, niin silloin tuo kennon likaisuus/hanan tukkoisuus yms lienee oikea suunta hakea vikaa.
Yksi mahdollisuus on kannentiiviste/kansi vika, tekeekö painetta jäähdyttimeen? (siis kupliiko paisuntasäiliössä?)
Oletko kokeillut tuleeko paremmin lämpöä, jos takalämppärin hana on kiinni?
jos tulee niin silloin tuo kenno tai hana lienee tukossa, tai hana ei aukea täysin.(jos kaikki ok, niin silloin ei suurta eroa takahanan asennolla. Tai syy voi olla huono vesipumppu, ks seuraava)
Joskus carinassa meinas paleltua, kun vaihdoin vesipumpun: tarvikepumppu ei "jaksanut" kierrättä
vettä yhtähyvin kuin edellinen. (ja ei muuten ollut ilman syy!)
Termostaateissa on hirveitä laatueroja, alkuperäinen yleensä paras, kuumempi jos vara valita.
tarviketermostaatti kauheimmillaan vuotaa kylmänä (ne pienet kolot tiivistepinnassa tai epäkeskeinen laippa),
eivät aukene kunnolla (alkaa aukeamaan esim 85c:ssä täysin auki 100c),
ja virtaus huono (virtausaukko pieni halkaisijaltaan, ja avautuu vähemmän)
=> kone ei tahdo lämmetä tyhjäkäynnillä, lämpenee huonosti myös ajossa, ja koneen lämmöt
putoaa kun jää parkkiin käyntiin.(pahemmin kuin uudella alkuperäisellä termostaatilla)
Ja sitten kesällä: raskaassa käytössä nostaa lämpöjä normaalista, jopa keittää.
=> Jos ei tietoa että joku nimenomainen termostaatti on paras: Ostakaa alkuperäinen, todennäköisesti
paras vaihtoehto.
|