Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli
En ota kantaa saako hitsata, mutta esitän mielipiteeni, etten itse ainakaan hitsaisi, vaan tekisin pulttiliitokset, on helpompi irrottaa, jos tarvii tehdä korjauksia.
Ja oman projektin kaarien kiinnitys runkoon näkyy mun projektitopikissa: http://forums.offipalsta.com/showthr...project&page=5
|
Jos haluaa hitsata, niin mielestäni nykyään se on sallittua. Näin on ainakin Popon autossa kaaret ja on kelvanneet Suomen ja Euro Trialien katsastuksissa.
Kiinnitusjalan pulttien tulee olla vähintään M8 kokoa
ja lujuus vähintään 8.8 ISO normin mukaan. Muttereiden
tulee olla lukkomuttereita tai varustettu jousialuslevyillä.
Takatukien kiinnityspisteet:
Kiinnityskohdat tulee vahvistaa vähintään 60 cm2:n
kiinnityslevyillä muodostaen kiinnitysjalan. Se tulee
kiinnitää koriin vähintään kahdella M8 pultilla (kuva
253-57). Myös kuvan 253-58 mukainen yksipulttikiinnitys
hyväksytään edellyttäen, että käytetään riittävän
vahvaa rakennetta ja että pultille on hitsattu holkki
takatukeen.
Edellä olevat ovat vähimmäisvaatimukset. Lisäksi
voidaan tehdä lisäkiinnityksiä, kaarien kiinnitysjalat
saadaan hitsata korin vahvikelevyihin ja turvakehikko
(määritelmä kohdassa 253-8.3.1) voidaan hitsata korikehikkoon.
Tän lainauksen mukaan ei tarttis olla niitä vahvikelappujakaan tuossa Jessen rakenteessa.
Putkirunkoautoissa ei korikiinnityksessä vaadita vahvike/
kiinnitys lappuja.