Ekan ilmotuksen mukaan entinen taksi.
Helppo todistaa että jonkin sortin mittarinruuvausta on mahdollisesti tehty, sillä taksamittari rekisteröi jokaisen metrin minkä auto on liikkunut siitä hetkestä alkaen kun mittari on sinetöity autoon kiinni. Kyllä, taksamittarit sinetöidään samalla lailla kuin sähkölaitoksen mittarit.
Samoin mittari kirjaa jokaiseen vuororaporttiin paljonko vuoron aikana on tullut kilometrejä. Siitä vain selvittämään taksi-isännältä että paljonko tuolla autolla ajetiin ennekuin meni vaihtoon ja lappujen kanssa liikeeseen, takuulla kyllä kertoo mitä autolle on tehty ja paljonko ajettu jne jne..
Normaalisti se on sen 3 vuotta ja auto vaihtoon, jotkus näkee 4-5 vuotta ajettujakin mutta ne on harvassa. Jyväskylässä olen nähnyt 1:n W123-koppasen keskussairaalan tolpalla, siisti kuin mikä kunnoltaan... hieno, jo pikkaisen retropeli....
Autolle kun laskee sen n 75-80 tkm/v niin voi laskea mitä autolle tulee kilometrejä vuodessa.. toki joitain autoja on mille tulee ihan omia kilsoja vuodessa... jopa +100tkm/v mutta niilä ajaakin jo rautaperseiset kuskit..
Yleensä nuo ex-pirssit on aika varmoja pelejä ostaa huolimatta aika huimistakin kilsoista sillä nuo autot on taatusti paremin huollettuja kuin keskivertopulliaisen kauppakassit, työkalun kun pitää lähteä avaimesta käyntiin kelillä kuin kelillä ja siisti pirssi on isännän käyntikortti samalla.
Nimim. pitäis nuo omatkin putsata ja hoitaa.. mut siivosinkin isännän auton...