Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Vaikka harrastajakunnassa muutama yhteiskunnallisesti aktiivinenkin on niin ei nykyisillä eväillä kovin helpolla pääse päättäviin pöytiin lausumaan mielipiteitä. (jollei sitten joku harrastajista jo satu tuolla Eduskunnassa "virka-aikoina" istumaan)
Ennemminkin kannataisi Offarien suunnata energiansa eduskunnassa istuvien päättäjien ja ministeriöissä asioita valmistelevien virkamiesten mielipiteiden muokkaukseen eli henkilökohtaiset kontaktit ovat avainsana jos halutaan asioitamme edistää.  Homma on ainakin kuntatasolla toiminut varsin hyvin.
Kulman inhorealisti
|
Tästä olen niin samaa mieltä kuin olla voi.
Hyvien yhteiskuntasuhteiden ylläpitäminen on ihan ensiarvoisen tärkeää tällaisessa hommassa, jossa toiminta on hyvin pitkälle lakien säätelemää ja siitä on myös helposti saatavissa näyttävää ja nimenomaan negatiivista otsikointia sontalehdistön myyntiä vauhdittamaan.
Suurin osa tämänhetkisistä kansanedustajista on valmis ajamaan maastoautoilijoiden asiaa, jos heille annetaan tieteellistä tai kokemusperäistä ja todennettavissa olevaa faktaa maastoautoilun positiivisista puolista tai vääristä argumenteista, joilla maastoautoilua on rajoitettu/haitattu. Sen faktaosaston täytyy vain olla sellaista että sitä ei missään julkisuuspelissä saa väänneltyä negatiiviseksi. Ideologian puolesta ainoastaan Vihreä Liitto on kategorisesti estynyt edistämään maastoautoilua.
Mistä sitten saataisiin maastoautoilun puolesta puhuvia faktoja?
Nythän meillä on jämäkän säntillisesti isännöity ja varsin aktiivisesti käytetty ajoalue Espoon Kulmakorvessa - eli sellaisen etäisyyden päässä Helsingin keskustasta että sinne voi joku valtiovallan tai valtalehdistön edustaja vaivautuakin. Alueen käytöstä on tarkat ja luotettavat tiedot ainakin sen suhteen, kuinka usein siellä on ajettu minäkin vuonna. Mikko voi varmasti kertoa, onko automääristä pidetty kirjaa. Siinä olisi kiistatonta näyttöä maastoajon rasituksesta metsäluonnolle.
- p