Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Juuri näin.
Esityksen vaikutuksia punnitessaan on verottaja kirjoittanut seuraavaa:
Tavoitteena on, että veromuutokset siirtäisivät kysyntää vähemmän polttoainetta kuluttaviin autoihin.
Tältä tavoitteelta putoaa pohja siinä, että vaikka kysyntä siirtyisikin saasteettomiin niin globaali tarjonta jää niille kaikille vaihdetuille vanhoille pakuille eli ne ei häviäkkään saastuttamasta ilmakehäämme mikäli niitä ei saman tien paalata. Vähän myöhemmin lakiesityksen perusteluissa todetaan, että tämän lain kustannuksellisia vaikutuksia autonomistajille ei pidetä suurina mutta suuret ne tulevat olemaan jos lain tavoitteen saavuttamiseksi mallin 2008 ja vanhemmat pakut pitäisi paalata.
Jos ympäristöpoliittinen tavoite putoaa pois mille ympäristöpoliittinen lakiesitys voi sen jälkeen perustua?
Onko kukaan palstalainen tehnyt onnistunutta kyselyä tai jotain, millä jokin järjetön laki olisi saatu estettyä?
C.rok
|
Jaa että pitäisi hankkia vähemmän saastuttavia autoja? Mistäköhän kansa sellaisia rahoja repii. Kansa, jonka yleisin kottero on edelleen vanha Corolla jonkun tutkimuksen mukaan. Ottaisivat atoveron pois jos haluaisivat todella uudistaa autokannan. Mutta eihän se ole totuus, todellisuudessa vain keksitään selityksiä aina vaan kiristyvälle verotukselle. Yhtenä päivänä halutaan GPS-laitteet seuraamaan kilometrejä toisena päivänä ties mitä. Ehkä ministerin kaveri on jo sopinut maahantuonnin laitteistolle. Vaaditaan mitäkin diagnoositöpseliä jotta katsastuksessa voi nähdä että on tulppa jättänyt sytyttämättä kerran viime vuoden aikana tai jälkiasennuksena rajoittimet johonkin Starcraftiin.
Huh,huh, eiköhän tämä kohta riitä. On Suomi aikamoinen pohjolan DDR.