Näytä yksittäinen viesti
  #38  
Vanha 07.12.2009, 00:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen Näytä viesti
diesel-huollon ukko sano että kyllä näitä vanhempia mittailis ihan mielissään ja haukku uudet dieselit maanrakoon, kun on sitä sähkövermettä kilokaupalla padan kyljessä säätämässä savua mukamas kohilleen. saattaa sähköset himmelit pelata lämpösissä ja kuivissa maissa, vaan ei täällä maanosassa jossa kosteutta piisaa ympäri vuoden.
Se on EGR mikä on kaiken pahan alku ja juuri, siis pakokaasun takaisinkierrätys. Nokee imusarjan, venttiilit, turbon ja kaikki siltä väliltä, joten lopputulos on ennenpitkään umpeenryytynyt savuava raunio. Siks ne savuaa.

Kyllä kai se hienosti pelaa puhtaalla koneella labraolosuhteissa, mutta ei välttämättä kaupunkipyörityksellä lyhyttä ajoa ajellessa vanhemmiten. Eli lopputulos olisi koko moottorin elinkaaren aikana ainakin hiukkaspäästöjen osalta ihan erilailla parempi kun siihen ei sitä EGR:ää olis asennettu.

Tässä kuva about 100 tkm ajetun Golfin EGR:stä ja jostain vähän enemmän ajetusta vastaavasta.


Tässä lisää 270tkm ajetusta Golfista:


Kauheeta kattoo. Luuleeko joku että ton näköinen käikäle vähentää päästöjä?!
Vastaa lainaten