Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 04.12.2009, 13:04
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

kiitoksia kaikille vastanneille. Sisua-palstalle jo rekisteröidyinkin, pitää jatkaa juttua siellä.

En tiennyt etä vettä raskaampaa rasvaa on olemassa, enkä taida sellaista ihan heti alkaa etsimäänkään, noudatan ainakin toistaiseksi vielä vanhaa periaatetta "kohtuullisen usein mitä tahansa rasvaa on parempi kuin harvemmin just parasta mahdollista". On toiminut hyvin ainakin roovereissa (sekä maasto- että tiekäytössä).

Tämä mun volle on -88 mallia, luulis että loota on himppasen uudempi mitä protossa, hirmu pieni se ainakin on, näyttää etä suikassakin on kohta isompi.

> VOIMAA SAIS OLLA ENEMMÄN.

Kaikissa vehkeissä sais olla enemmän voimaa, mutta kun odotusarvo ei ollut kovinkan ylhäällä (tämä on mun eka kosla joka polttaa haisuöljyä), niin kyllä tämä kohtuudella tuntuu jaksavan, ainakin jos vertailukohtana on se minin on tottunut, eli range hemmetin isolla ja painavalla kärryllä. Volvo kiipeilee isotkin mäet kohtuu hyvin, yhen ainoan kerran tais Oulu-Raajärvi välille saattua sellanen mäki jossa piti vaihtaa neloselle, ja sekin paljolti sen takia kun alla oli normaali talvinen ajokeli eli aika liukasta (pelotti kerätä mutkassa vauhtia siihen mäkeen).

Tyhjänä 80-85 vauhdissa kulutus 14l/100km, samurai lavalla 16l/100km, rangella menee kärryn ja kuorman kanssa 20-25l/100km kuorman painosta (range vai samurai) riippuen. Tyhjänä Volvo kiihtyy helposti kiekkamittarin punarajaan saakka, suikka kyydissä ei tuntunut missään, suorituskyky(tai sen puute, eihän tuo mikään raketti ole) oli jotakuin sama.

Sitten kun lavalla on (reilu) ~2500kg (range + romua) ja perässä roikkuu (ainakin) saman verran (kärry + suikka + romua) niin voipa olla että 80 marssivauhti teettää eemmän töitä ertyisesti mäkisessä maastossa, kun yhdistelmän yhteispaino alkaa oleman luokkaa 10 tonnia. Mutta harrastuksiinhan sitä ollan menossa, ei ole tähän saakka ollut kamala kiire.

Volvossa pitäis olla 90kW, rangessa muistaakseni 127kW (matalapuristeinen 3.9 katalysattorimoottori). Toki Volvon välitykset on paremmin optimoitu 70-90km/h menoon, rangessa turbiinilukko menee päälle vasta kahdeksankympin jälkeen.

> Selaile manuskaa niin sieltä löytyy kaikkiin sun kysymyksiin vastaukset

Mitä manuskaa? Auton mukana tuli tasan yx lappu, otteen ilmoitusosa...

-Paavo
Vastaa lainaten